• {{sprak.SprakNavn}} {{sprak.SprakNavn}}
  • {{sprakVariabler[s.stegnavn]}}
{{sprakVariabler["AvbrytSkjemaUtfylling"]}}
{{sprakVariabler["InnloggingWizardKreverInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["InnloggingWizardValgfriInnlogging"]}}: {{sprakVariabler["SkjemaNavn"]}}
  • {{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltip' + innlogging.InnloggingsTooltip]}}

{{sprakVariabler['LoggInnEpost']}}

{{sprakVariabler['InnloggingWizardTooltipEpost']}}

{{sprakVariabler["GlemtPassordTekst"]}}

*{{sprakVariabler["EpostIkkeRegistrert"]}}

{{sprakVariabler["InnloggingWizardKodeIEpost"]}}

{{sprakVariabler["NullstillPassordTekst"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringEpost"]}}

{{sprakVariabler["KontoAktivert"]}}

{{sprakVariabler["AktiveringsLenkeUgyldig"]}}

Nettlesersesjonen er utløpt, og utfylling som ikke er lagret kan være tapt. Vennligst last siden på nytt for å fortsette på skjemaet.

Skjemautfylling

Innmelding av sak til Klinisk etikk-komite

Her kan du fremme sak til Klinisk etikk-komite (alesund.kommune.no).

Generell informasjon ved ønske om å fremme saker relatert til enkeltpasienter
Helsepersonells mulighet til å utveksle taushetsbelagte opplysninger med Klinisk etikk-komite er som hovedregel basert på samtykke.

Et gyldig samtykke gir helsepersonell rett til å gi opplysninger/ informasjon videre så langt samtykket gjelder uten hinder av taushetsplikten. Et samtykke er gyldig dersom pasienten er samtykkekompetent, har fått nok informasjon til å forstå rekkevidden og konsekvensene av det, og det er gitt frivillig. Nærmeste pårørende kan samtykke til å gi opplysninger videre på vegne av personer over 16 år som ikke er i stand til å avgi eget samtykke på grunn av fysiske eller psykiske forstyrrelser, demens eller psykisk utviklingshemming. Samtykket behøver ikke å være skriftlig, men det må dokumenteres at gyldig samtykke er gitt og evt. hvor lenge det er tiltenkt å vare. Et samtykke kan trekkes tilbake.

Der det er mulig å belyse en problemstilling godt uten pasientidentifiserbare opplysninger, kan drøftingen skje anonymt uten å spørre pasienten (ev. pårørende). Alle saker som bringes inn til drøfting bør uansett anonymiseres så godt som mulig. Selv når pasienten/pårørende har gitt sitt samtykke til en slik drøfting og selv deltar i drøftingen, skal utveksling av personidentifiserbar informasjon skje med varsomhet.

Hjelp
Lukk
  1. Klikk på Hjelpesymbol der du trenger hjelp til utfyllingen
  2. Skjemaet lagrer svarene underveis i utfyllingen. Hvis du velger å avbryte ved f.eks. å lukke nettleservinduet eller trykke på Avbryt-knappen og deretter bekrefter at du vil avbryte utfyllingen, vil all informasjon bli borte.
  3. Ingenting sendes inn før du selv ber om det, ved å velge Send inn-knappen. Den kommer fram etter at opplysningene er kontrollert og godkjent på oppsummeringssiden.

Bruk og utfylling

Klikk på hjelpesymbolene for informasjon om utfylling.

* Betyr obligatorisk for utfylling

Etter 20 minutt uten aktivitet kan utfylling av skjema gå tapt.

Klikk på Hjelp øverst til høyre for generell hjelp om skjema.

Ver venleg og vent...